Liefde voor Blazers.

Blazers, ik vind dat zo’n zalig item in mijn kleerkast! Ik heb er dan ook in alle kleuren.
Het maakt elke outfit instant een pak chiquer.

Twee keer heb ik het eens geprobeerd om een blazer te maken, maar geen succesverhalen. Ook waren dat modellen die elke keer weer andere extraatjes hadden, die ik in een blazer niet zoek.
Toch wou ik eens een patroon vinden van gewoon een simpel, maar chique blazer.

Deze zomer kreeg ik de La Maison Victor van Juli-Augustus’15 in de bus en hier stond een patroon in dat ik meteen ging uitproberen als ik er een ideale stof voor vond.
Voor mijn verjaardag kreeg ik deze mooie oudroze stof die ik perfect vond voor deze blazer te proberen.

12179722_10153649086473529_1341426896_n

De zakken heb ik weggelaten aangezien ik een simpel model wou.
Ik gebruik immers toch nooit zakken van mijn blazers.

Door deze weg te laten ging het maken van de blazer vlotjes.
Ik liet ook de sluiting weg. (knop en knoopsgat) Door de dikkere stof is deze bedoeld voor tijdens de frisse herfstdagen als jasje te gebruiken om zo snel even aan te doen, en ik laat deze altijd openhangen.

Als voering gebruikte ik een stretch voering in de kleur bordeaux.

804643_10153649084538529_1229550351_n

Zó blij met het resultaat ! Zo gaan er nog meer volgen !

Groetjes Lynn

Stoffen : de Stoffenkoning
Patroon : Blanche vest van LMV

2 thoughts on “Liefde voor Blazers.

Geef een reactie

