(Tafel)rok

Al even geleden op 17 oktober was het “dag van de kringloop”. De juweeltjes werden boven gehaald.
Extra fijn om er rond te wandelen enkele malen op en neer om zeker te zijn dat je alles gezien hebt. Herkenbaar??

Maar ik had in de kringloopwinkel ook nog een andere taak. Ik had me samen met Lynn ingeschreven voor een workshop bij Veritas “DIY ambassadrice”.
Over 2 de hands spullen een derde leven te geven.  Ze gaven tips & trics om je kledij op te pimpen met strijkapplicaties, steentjes, bontjes,…..
Dus trok ik op 17 oktober in de namiddag met mijn goed gevulde tas en voorbeelden naar de kringloopwinkel om mensen aan te spreken over dit concept.

Zelf kon ik het ook niet laten om even rond te kijken en 1 van mijn vondsten was een tafelkleed ideaal stofje voor een herfst rok dacht ik bij mezelf.
De clemence rok is het geworden uit het boek Love at first stitch.
Ik had al een zomerversie gemaakt, dus het patroon (dat je zelf moet tekenen) lag zo voor het grijpen.
Iemand die zijn tafelkleed herkent? Altijd leuk om de historiek er van te weten.

Zie hier het resultaat:

blog 2

 

blog1

Zoals je op de laatste foto kan zien had ik ook mijn kans gewaagd in de wedstrijd van Compagnie M.
Met een mix van de Julia sweater en Louisa dress.

foto wedstrijd 2
De winnaars zijn gisteren bekend gemaakt. Proficiat aan iedereen !!!!

Dit was mijn eerste naaiwedstrijd en het volgende project is ook totaal nieuw voor mij.
Ik ben 1 van de personen die het patroon van de Louisa dress voor vrouwen mag testen. ( een vreugdedansje en angst om te falen gingen door mijn hoofd toen ik de mail aankreeg )

Wordt vervolgt….. Wish me Luck !!

Groetjes Kim

Patronen:

Clémence rok uit het boek Love at first stitch
Julia sweater en Louisa dress van Compagnie M. https://compagnie-m.com

Stoffen:

Tafelkleed van de kringloopwinkel
Webshop: http://www.hetstoffenhuis.be/ en http://www.destoffenkamer.be/

10 thoughts on “(Tafel)rok

Geef een reactie

