Aftellen naar Kerst.

November, de maand van Stashvember.
December, de maand van de Advent.

Heel november maakte ik creaties uit mijn voorraad stoffen. En ja, het lukte me om een hele maand geen nieuwe stoffen aan te kopen! Daarom ga ik dit proberen regelmatiger te doen, om de 2 maanden uit eigen voorraad naaien.
Dat is alvast mijn eerste goede voornemen voor 2016!

Op deze pagina kan je mijn creaties van afgelopen maand bekijken.

Maar in november ben ik ook nog druk in de weer geweest met het maken van 2 Adventskalenders …
Niet zo’n met chocolaatjes in, maar met elke dag een opdracht.

Eentje voor mijn ongelooflijk lieve ouders en eentje voor mijn geweldige broer en zijn vriendin.

Uiteraard moest ik wel zien dat de opdrachtjes uitgevoerd konden worden. Daarom was ik al goed op tijd begonnen met hun agenda’s te bekijken en naargelang hun plannen de opdrachtjes in te plannen.
En ik was dan wel op tijd begonnen, maar toch was het vorige zondag toch nog de laatste dingen snel in orde maken om deze nog te kunnen afgeven aangezien ze gisteren (dinsdag) hun 1e opdracht al hadden.

Voor mijn ouders maakte ik eerst een adventskalender van Poppertjes (naar een idee dat ik zag op Pinterest), Poppertjes gemaakt van WC-rolletjes en crèpepapier. Maar toen deze thuis omhoog hing om het resultaat te zien, was het niet helemaal mijn ding. Ook niet ideaal om af te geven.

Opnieuw dus .. Maar voor de 2de versie kocht ik een grote kader en 24 envelopjes in de kleuren Groen, Rood en Goud.
De envelopjes werden versierd door middel van zo’n papieren onderzettertjes die veel gebruikt worden voor feestjes. Een fijn werkje, maar dat vind ik geweldig.

12282842_10153723943738529_1276859447_n__1__8ea      12319225_1517224315241607_1140461211_n_21c

Voor mijn broer en zijn vriendin maakte ik 24 kleine doosjes van WC-rolletjes die ik bekleedde met bedrukt papier en daarna ook nummerde. Dan gingen de kleine doosjes in een zeshoekige doos waarrond er dan een lintje werd gebonden.

12325180_10206951016466338_1121774691_n_a0e

Beide Adventskalenders waren voorzien van een grote doos met ingepakte atributen die ze af en toe gaan nodig hebben.

Nu de Kerst voorbij is, en de opdrachten dus uitgevoerd zijn, kan ik de opdrachtjes met jullie delen !
Uiteraard waren er soms ook dingen die meerdere keren voorkwamen.

  • Haal de kerstversiering alvast naar beneden
  • Zet de kerstboom
  • Lees een adventsverhaal (2x)
  • Kijk samen een kerstfilm
  • ’s Avonds genieten van een warme chocomelk en lekkere pralines
  • Speel een gezelschapsspel
  • Uitnodiging om samen met ons naar de kerstmarkt in Antwerpen
  • Maak samen kerstkaartjes
  • Stuur jullie zelfgemaakte kerstkaartjes naar een onbekende
  • Schrijf een kerstgedichtje
  • Ga eens lekker ontbijten (ontbijtbon inbegrepen)
  • Maak een leuke foto (met bijhorende atributen)
  • Ga naar het kerkhof en leg een roos bij een geliefde
  • Maak een gezellige avondwandeling
  • Maak een kersttekening
  • Diner met kaarslicht
  • Maak een gezinsfoto/familiefoto
  • En dan waren er nog 3 Wist-je-datjes in thema Kerst
    – Wist-je-dat ongeveer 40% van de hele wereldbevolking Kerst viert?
    – Wist-je-dat de traditionele drie kleuren van Kerst groen, rood en goud zijn? Groen staat symbool voor leven en wedergeboorte, Rood symboliseert het bloed van Jezus Christus en Goud staat voor het licht en de rijkdom.
    – Wist-je-dat als de kerstman echt zou bestaan, hij op kerstavond 822 huizen per seconde zou moeten bezoeken om alle cadeautjes te bezorgen. Dat betekent dat hij 1.046 kilometer per seconde zou moeten gaan. Oftewel drieduizend keer de snelheid van het licht.

Het was een plezier om te maken, maar ook zó leuk om te geven!
Hierbij wens ik ze nog veel Succes, maar vooral veel Plezier in de maand December !

Ook wil ik nog even Dankjewel zeggen aan al diegenen die mij geholpen hebben door middel van het sponsoren van WC-rolletjes!

Groetjes,
Lynn

One thought on “Aftellen naar Kerst.

  1. Het is echt plezant om zo iets te krijgen! We zijn elke morgen heel benieuwd wat er in de envelope zit, het is om ter eerste beneden zijn om het envelopje open te doen!!! Vandaag zat er een heel mooi verhaal in, het is ook mooi ingebonden! Bedankt lynn en paul…:-) 🙂 🙂

    Like

Geef een reactie

