Lucy/Lorajurk

Vorige week donderdag was het feest hier ten huize Bergmans. Onze dochter Kaat werd 3 Jaar !!!
Haar eerste verjaardag op school. Dat vraagt om een nieuw kleedje.
Na wat snollen in de tijdschriften en naaiboeken kwam de lucy jurk tevoorschijn.

De voering van het bovenstuk had ik toch wat anders gedaan  en dit naar de beschrijving van het boek “‘stof voor durf het zelvers 2 “( de anna lotte de basis)
Omdat ik ontzettend kan worstelen met het beleg hoe dat verwoord staat in de lmv. Als er staat niet evident begin ik al te denken hoe los ik dit simpel op.

IMG_6911

 

IMG_6909

 

IMG_6920

Het was voor haar een geweldige dag vooral op de laatste foto als iedereen voor haar aan het zingen is en ze ziet de taart met kaarsjes  aankomen.  Maakt je dolgelukkig als mama.

Maar mama kon ook niet achterblijven. Ik had al enkele prachtige exemplaren van de Lora jurk zien passeren . misswobie.blogspot.be/…/een-niet-zo-kleurrijk-jurkje …..
En aangezien ik pas een nieuwe bril heb past dit kleedje perfect bij mijn nieuwe look.

IMG_6887

 

IMG_6886

De jurk is zonder rits gemaakt maar wel in een rekbare stof.
Dus werden de patroondelen van de rug aan de stofvouw gelegd.
Het riempje erop is een das uit de krinloopwinkel met een kamsnap. Breekt het geheel vind ik persoonlijk.

Groetjes Kim

Patronen & Stoffen:

Lucy jurk winter 2014 Lmv & Liesellove
Lora jurk sept/okt 2015 & http://www.pp-textiel.be

 

4 thoughts on “Lucy/Lorajurk

  1. Allebei de kleedjes zijn héél mooi, wat ziet Kaat er trots uit , wens haar van ons ook nog maar proficiat!!! Mag ik vragen wat een kamsnap is, want dit heb ik nog nooit gehoord? Het maakt het kleedje af vind ik , dus weer een dikke proficiat.

    Like

  2. Mooi kleedje van Kaat, origineel met die mooie strik. Wat knap ook van jou kleed, ja dat staat u werkelijk goed met je nieuwe bril. Een gecentreerd knap model.
    Grtjs Olga…..doe zo voort!

    Like

Geef een reactie

