Jaren 60 mantel

Onze eerste blog van het nieuwe jaar dat beginnen we steevast met iedereen een heel Gelukkig Nieuwjaar te wensen !!!
Ik zeker want mijn kerstkaartjes zijn nog steeds in de verpakking dus bij deze lieve vrienden & familie mogen al jullie wensen uitkomen voor 2016.

Hoe oud je ook mag zijn cadeautjes krijgen blijft steeds leuk.
Tussen mijn cadeautjes zat er natuurlijk een naaiboek bij. ” naai je complete garderobe op maat ”
Prachtige kledingstukken staan erin maar 1 springt er peroonlijk voor mezelf uit. De jaren 60 mantel.

Eigenlijk had ik al stof geknipt voor een winterjas. Want na jaren een rode winterjas te hebben was het tijd voor een ander kleurtje.
Maar de mantelstof die ik nog had liggen en het patroon van de jaren 60 mantel waren perfect samen.
Dus geen houden aan…..Met volle moed ben ik er vorige week aan begonnen.

De zoom van de jas heb ik met 15 cm verkort.
De naadwaarde zit al inbegrepen in het patroon. 1,5 cm is ook de waarde waarop ik gestikt hebt.
De jas en voering apart gingen zeer vlot met de uitleg maar ze samenvoegen wat een hel.
Hoog tijd om de hulp in te roepen van men 2 naaivriendinnen.
Dit is het resultaat geworden zonder knoopjes. Want dat gaat nog een zoektocht zijn…..

 

Lynn had ook nog een fijne verrassing. Onze eigen labeltjes.
En natuurlijk vergeten om in mijn jas te naaien.

IMG_6949

 

Patroon: Naai je complete Garderobe ”op maat”
Stof: stoffenkoning.nl

Groetjes Kim

 

 

 

 

3 thoughts on “Jaren 60 mantel

Geef een reactie

