DIY Hobbybox/Naaikoffer

Dit is een creatie van enkele jaren geleden, maar één die ik toch met jullie wou delen..

Een dikke 2 jaar geleden kreeg Kim de naaimicrobe te pakken.
De Kerst dat jaar, had ik het idee om haar dus te verrassen met een zelfgemaakte naaikoffer.

Ik had al helemaal in gedachten hoe hij eruit moest zien, nu nog stof, hout en een scharnier.

Voor het hout ging ik op zoek in mijn papa en broer hun werkkot. En natuurlijk kon ik op die lieve papa van mij rekenen om een grote plank op de door mij aangegeven afmetingen te zagen. Hij vond het daarna ook geen moeite om de houten kist samen met mij ineen te nagelen.

2016-01-12 20.46.33
Nu nog op zoek naar een leuk stofje en ik kon beginnen met te bekleden. Die vond ik bij P.P. Textiel (Kiekenskot).
Eerst heb ik de houten kist nog bekleed met watinne en daarover pas de stof. Zo zijn de houten hoeken wat beschermd en zal dit niet door de stof scheuren.
Met de stof was het een beetje zoeken om alles perfect rond de houten delen te krijgen, maar na een paar keer aanpassen paste het perfect.
De binnenkant werkte ik af met nog een dun plankje hout, zodat hierop nog een ‘bakje’ voor garen etc. kon rusten.
De buitenkant werkte ik nog af met een sierlintje, een rolluiktouw om te dragen en enkele sierknopen.

En dit was mijn resultaat :

2016-01-12 21.26.16_resized_1
2016-01-12 21.27.54_resized_1
Ook maakte ik voor Kim nog een bijpassend speldenkussentje, en vulde ik de koffer met nog kleine spullen die een naaister altijd wel kan gebruiken.

Hierna mocht ik er voor Evi ook eentje maken en die zag er zo uit:

                                                   2016-01-12 21.28.37_resized_1       2016-01-12 21.29.03_resized_1

2016-01-12 21.29.42_resized_1

Ook deze stof kocht ik bij P.P. Textiel.
Hier is de afwerking buiten ook met een sierlintje en sierknopen aan de buitenkant, en de binnenkant is ook afgewerkt met een dun plankje hout.

En deze heb ik dit jaar nog mogen maken voor de verjaardag van Paulien:

                                                               2016-01-12 21.32.20_resized_1    2016-01-12 21.31.38_resized_1

2016-01-12 21.32.00_resized_1

Deze is van formaat iets kleiner omdat deze voor haar anders te zwaar en te groot ging zijn. Daarom heb ik hier ook niet gewerkt met nog een extra bakje, maar kon ze hem zelf opvullen met blikken dozen.
De stof van deze koffer vond ik bij Stoffenverkoop in Kapellen.

Bij elke koffer mocht ik rekenen op de hulp van de allerliefste papa om de planken op maat te zagen en de koffers in elkaar te nagelen.

Groetjes,
Lynn

One thought on “DIY Hobbybox/Naaikoffer

Geef een reactie

