5 Mei

 

Zoals ik jullie vorige keer had gezegd, ben ik aan de communiekleren van men dochters begonnen.
Een hele opgave al was het alleen al de perfecte stof vinden.

Ik heb eerst een proef rokje en kleedje gemaakt met stoffen die ik had gekocht op het stoffencircus in turnhout. Het kleedje is de stof mind the moose van soft cactus, het rokje weet ik niet mee juist maar wel een tof motiefje.
De patronen komen uit het grote naaiboek.
Het rokje is een eenvoudig A-lijn rokje en dit gaan we leuk combineren met een bloesje en andere assecoires.
Het kleedje is een feestelijk jurkje. Een heel simpel patroontje maar ook dit wordt gecombineerd met leuke assecoires.

Ik heb gekozen voor eenvoudige patronen omdat ik met de stof die ik heb gekozen er juist een speciaal iets van wil maken. De stof is nog een verrassing. Dus daar ga je nog even moeten wachten tot na 5/5.

 

Bij het rokje heb ik een foutje gemaakt. De rits en knop staan aan de rechter kant i.p.v. aan de linkerkant. De lendeband was ook eerst te kort en heb ik dan uit 2 stukken gemaakt waardoor je nu een naad ziet. Gelukkig is dit het proef rokje en kan ik deze tips meenemen voor het origineel. De knop aanzetten was een makkie zeker met de automatische knoopsgaten maker. 🙂

 

Het kleedje zat eigenlijk zo inelkaar. Ik heb i.p.v. knopen aan de voorkant een blinderits gebruikt aan de achterkant. In het boek staat het model met het kleedje achterstevoren aan want waar de knopjes normaal zitten is het voorpand en niet het achterpand.
Dit een tip voor alle naaister onder ons.

 

En nu voor echt.

Tot volgende blog.
Evi -x-

 

 

 

 

5 thoughts on “5 Mei

  1. Goe bezig! uitstekend om eerst een proef modelletje te maken, veel succes voor het orginele kleedje met hun eerstr communie. Moeke kan haast ni wachten hihihihi x
    Mama

    Like

Geef een reactie

