2016 wordt het jaar van Stashbusten en Upcyclen.

Januari zit er weeral op, net zoals mijn eerste maand Stashbusten van 2016.

Verrassend genoeg is het mij gelukt! Met al die leuke kortingen in januari heb ik toch de verleiding weerstaan.
Aangezien carnaval dit jaar zo vroeg valt en ik ons kostuum toch op tijd klaar wilde hebben, heb ik wel 1 uitzondering gemaakt.

2 lappen stof werden verwerkt naar 2 Leonora truien van La Maison Victor en 1 A-lijnkleedje uit Het Grote Singer Naaiboek en van enkele kleinere lapjes (50×50) maakte ik nog leuke, de welbekende An-tasje.

Ik had al veel langer het idee om eens aan upcycling te doen, maar ook dat kwam er maar niet van.
Nu stond ik laatst voor mijn kast met naaispullen/stoffen/kleren die niet meer gedragen worden en het is tijd om er verandering in te brengen (lees: de kast puilt uit) en de kleding die niet meer gedragen wordt een 2e leven in te roepen.
Op Pinterest kwam ik al veel ideetjes tegen, maar ik kocht ook een tijdje geleden het boek “Naai hippe kinderkledij uit je eigen garderobe” van Lien Warmenbol en Gabriela Aquirrezabal. Inspiratie genoeg dus.

Het zou super zijn om elke week minstens 1 stuk te Upcyclen, maar we zullen maar realistisch zijn en beginnen met minstens 2 stuks per maand. En al wat me meer lukt, is leuk meegenomen.

Wish me luck!

Groetjes,
Lynn

2 thoughts on “2016 wordt het jaar van Stashbusten en Upcyclen.

Geef een reactie

