Van een leeg blad papier naar een leuke vest.

Tot september vorig jaar was een boek voor patroontekenen net zoals een boek chinees, maar toen ik in september startte met een opleiding Bruidsjurk designer en ontwerper, werd het mij allemaal duidelijk.

Ik was al heel lang op zoek naar een heel simpele vest, zonder zakken, zonder knopen, zonder details, gewoon om zo snel even aan te doen, maar toch aanpassend.
En ik had al wel eens geprobeerd om van een andere vest de vorm te nemen, maar dat kwam toch nooit zoals in mijn gedachten.
Daarom had ik al regelmatig een boek geleend bij de bibliotheek, maar daar kon ik nog niet echt verder mee.

Tot 3 weken geleden, na al enkele maanden les te volgen in de bruidsjurken, heb ik mij er zelf eens aan gewaagd om zelf eens die vest die ik in gedachten heb, uit te werken.

In de patroontekenwereld is dit misschien wel een simpel iets om uit te werken, maar toch was ik blij met het resultaat, de vest is helemaal wat in mijn gedachten zat, en zit in 1-2-3 in elkaar.

Een werkbeschrijving schreef ik er ook nog bij en Kim mocht de patronen van de vest uittesten, dit deden we uiteraard in een heel goedkoop stofje, want ik ging er vanuit dat er toch nog wel een aantal aanpassingen aan het patroon moesten gebeuren.
Maar tot mijn verbazing paste de vest perfect in elkaar, alles klopte, de mouw paste in de mouwkop (hier was ik benieuwd naar), enkel moest ik de mouwen iets verbreden.

 

 

12788155_10153915121318529_1447167694_n

De maat die ik getekend had, was gebaseerd op een maat 36, dus voor Kim net iets te groot, dus toen ik de 36 aan het aanpassen was, heb ik ook nog maat 34 getekend. En die zit voor Kim perfect.

Bij de Stoffenverkoop in Kapellen en in Textielstad kocht ik al wat stofjes die ideaal zijn voor de vest.

Ondertussen heb ik al één van die stofjes omgetoverd naar de vest, en ben heel blij met het resultaat!

Maar met het patroontekenen heb ik niet stilgezeten, ondertussen heb ik nog 2 andere modellen uitgetekend, waarvan Evi er ook al een aan het testen is. Hierover laat ik jullie volgende keer iets meer weten.

Zoals jullie weten, gaat 2016 het jaar zijn van Upcyclen en Stashbusten, deze maand gebruik ik weer enkel stoffen uit mijn voorraad en als jullie benieuwd zijn naar mijn Upcycle-projecten, hou dan zeker onze FB-pagina in de gaten.

Hier alvast een voorsmaakje van de kledingstukken die een nieuw leven gaan krijgen..

 

Groetjes,
Lynn

7 thoughts on “Van een leeg blad papier naar een leuke vest.

Geef een reactie

