Lees Feest

In mijn vorige blog was ik begonen aan de pixie top van de lmv.
Daar was iets mis gegaan met de halsboord en moets ik dit toch even terug opnieuw doen.
Ik ben daar nog niet aangekomen omdat eindelijk de stof van Alesandra’s communiekleed aangekomen was.
Met dank aan het stoffenhuis!
Dus dit moest natuurlijk eerst af.

 

Het petekind, Jules, van mijn man was ook jarig en daar had ik ook een cadeautje voor gemaakt. Dit was in de vorige blog al een stukje te zien. Het werd een leeskussen!

IMG_20160327_224549

 

Ik had een voorbeeld gezien op pintrest en ben dan maar naar de winkel gereden voor kussens. Aangezien Jules nog 2 broers heeft kon ik het niet laten om voor alle drie een kussen te maken.
Het patroon heb ik zelf getekend op een kussen 40cm op 40cm.
Je neemt een patroon stuk van 42cm op 42cm en nog een stukje voor de zakjes van 21cm op 23cm.
De kleine zakjes aan elkaar en omzomen dan aan het voorpand vastzetten. Dan achterpand op voorpand en dichtmaken.
Je kan kiezen voor het kussen achteraan af te werken met knoopjes zodat je het kussen er altijd kan uithalen.
Ik heb gekozen voor het rondom rond dicht te stikken.

 

De jongens waren er super blij mee en ik ook!

 

tot volgende blog
Evi -x-

3 thoughts on “Lees Feest

  1. Dat heb je knap gedaan Evi, tof zo’n leeskussen dat je overal in huis een plaatsje voor kunt zoeken, gezellig met een leesboek. Heel mooie printen ook : verschillende motiefjes en met draaglus echt TOP! Doei xxx

    Like

Geef een reactie

