Lente ! 5 tips voor het organiseren van je naaispullen.

Als de lente in het land is, wil ik elke keer nog eens heel mijn kasten reorganiseren.
En hoewel ik me vorige keer weer had voorgenomen om alles zo mooi te houden, was het toch weer een rommeltje geworden..

Hieronder 5 tips voor het organiseren van je naaikamer :

#1
Ongelooflijk hoe mijn lintjes toch elke keer weer in de knoop zitten. Op den duur weet ik niet meer wat ik heb en hoeveel er nog van is, en hier moest verandering in komen..
Ik gebruikte een karton van lintjes als mal, dat tekende ik tientallen keren over op dik papier/karton en wikkelde daar al mijn lintjes rond. Zo zie ik perfect alle lintjes die ik heb en hoeveel er nog van is.

#2
Ook ging ik nog eens de confrontatie aan met mijn stofjesverslaving ..
Lang was ik op zoek naar een goede manier voor mij om de stofjes in de kast te organiseren.
Eerst vouwde ik ze elke keer op, maar als je dan wat ‘schuif’-stofjes hebt, verandert dat al snel in een rommeltje.
Daarna dacht ik : “Ik zou graag de stofjes op zo’n kartonnen zoals in de winkel hebben”, dus had ik enkele kartonnen meegekregen van de winkel. Het enige probleem was, 2 kartonnen naast elkaar waren te breed, als ik ze in de diepte van de kast zou leggen, waren ze te lang.
Mijn ouders hebben altijd veel kartonnen vellen van hun bijberoep en dat was ideaal om zelf mijn kartonnen te snijden.
Ik nam de afmetingen van de kast, en zorgde dat ik er 2 naast elkaar kon leggen.
De stof vouwde ik zodat deze mooi rond het karton paste.
Het was een heel klusje, maar ik ben zó blij met het resultaat!
Elke keer dat ik nu mijn kast open doe, is het precies of ik ben in een stoffenwinkeltje.
#Stofjesverslaafd

12968651_10154039927708529_1692362991_n

#3
Dit is er al eentje waar ik al langer mee bezig ben, voor we onze blog hadden, maar toch deel ik hem graag met jullie.
In het begin had ik een kaft, met zo van die doorschijnende mapjes, waar ik mijn patronen in bewaarde. Maar dat was niet ideaal, de patroondelen schoven eruit …
Toen vond ik in de Zeeman zo van die grote bruine enveloppen en dat kwam perfect uit !

Op elke envelop noteer ik uit welk boek/tijdschrift het patroon komt; welk model het patroon is en welke maat/maten ik heb overgetekend.
In het begin probeerde ik ook van de creaties een foto te nemen en de envelop te vullen met de verschillende creaties van dat patroon, maar dat is een tijd geleden wat stilgevallen..
Misschien als ik nog eens een lange adem vind (en de inktpatronen nog eens vervang) dat ik dit nog wel verder uitwerk.

12988125_10154039927658529_532331305_n

#4
Als jullie onze blog al langer volgen, hebben jullie deze waarschijnlijk al zien passeren in dit bericht, maar toch vond ik dat deze bij in dit lijstje mocht.
Deze gebruik ik nog altijd. Ik vind het een hele overzichtelijke manier voor mijn garen en sinds ik dit gebruik heb ik geen knopen meer gehad.

13020504_10154039936183529_702740762_n

#5
Mijn tijdschriften, nog zoiets, ik heb een abonnement op La Maison Victor en op KnipMode, wat ik geweldig vind! Want elke keer ben ik zó blij als mijn boekjes in de bus vallen.
Maar de tijdschriften stapelen op natuurlijk. Deze lagen in de kast, in een mandje, maar overzichtelijk is anders.
Ik had nog enkele wijnkistjes gekregen van mijn grootvader en vond dit een leuk idee om de tijdschriften erin te stapelen (want gewoon op de grond stapelen had dan precies weer slordig geweest) en zo kon ik er een klein kastje van maken..

 

En ik ben blij met het resultaat !
Het is weer een plezier om hier te vertoeven !

 

Oh, en nog een klein tipje dat ik gebruikte :
Ik had een hele hoop kaarsjes in mooie potjes, de kaars was opgebrand, maar er hing aan de randen van het potje nog een klonter kaarsvet.
Wil je die potjes behouden, steek dan de potjes met kaarsvet een nachtje in de diepvries, en hou ze daarna in warm water, dan kun je het kaarsvet er zo uithalen. 😉

Groetjes,
Lynn

4 thoughts on “Lente ! 5 tips voor het organiseren van je naaispullen.

Geef een reactie

