Lente jurkjes

De lente is al volop bezig en dit vraagt om wat nieuwe kleedjes. Ons meisjes wilden graag een lange rok want een vriendinnetje op school had dit ook gekregen van haar mama.

Die naait natuurlijk ook en heeft vervolgens ook een blog. Je kan de werkbeschrijving voor een lange rok daar ook vinden. https://madebynolo.com/

Aan de lange rok ben ik nog niet begonnen maar ik heb alvast een lang kleedje gemaakt.

De stof, voor de rok in maak en het lange kleed heb ik van de stoffenkoning. De boek waar het uitkomt heb ik daar ook gaan halen, namelijk B’inspired. Het kleedje is het patroon B1602 Dress.
Een heel leuk patroontje. Ik had maatje 116 getekend aangezien ik smalle miekes heb. En dit had ik verlengt met 5cm. Helaas was dit tekort en moest er 15 cm bij, gelukkig had ik genoeg stof.

img1464553957672

 

Zoals jullie wel weten heeft mijn dochter Nouria een naaimachine gekregen.
Na wat oefenen mocht ze van mij aan de simple dress beginnen.
Dit was een leuk projectje voor haar. Ik heb de zijnaden overlockt en zij de naden aaneen gespeld en gestikt. Het omzomen was ook nog net iets te moeilijk en daar heb ik wel bij geholpen.

 

Mijn ander dochter, Alesandra, heeft een fototoestel gekregen en heeft voor de foto’s gezorgd. Zo fier ze was, dat ze dit mocht doen.

 

tot volgende blog
Evi -x-

3 thoughts on “Lente jurkjes

Geef een reactie

