DIY : Kledingrek

Zo’n kledingrek met een tak als tussenstuk, daar was ik al lang weg van.

Toen ik dinsdagmorgen buiten mijn koffie zat te drinken en te genieten van de opkomende zon, zag ik achteraan in onze tuin een grote tak liggen. Daarnaast zag ik ook nog een 10-tal houten palen staan (deze hadden dienst gedaan voor de omheining van ons kippenhok), daar kon ik er wel enkele van gebruiken.

Ideaal voor zo’n kledingrek van te maken!

Ik maakte gebruik van:

  • 1 grote tak
  • 4 houten palen
  • Schuurpapier
  • Touw
  • Vodden
  • Verf naar keuze
  • Vernis

Zo ging ik te werk:

  • Schuur zowel de tak als de houten palen af met behulp van schuurpapier.
  • Met behulp van de vodden maak je de tak en houten palen stofvrij.
  • Ik koos om de tak een neutrale laag vernis te geven. Ik kocht al een hele tijd geleden een spuitbus met vernis in ‘den Action’.
  • De palen geef je ook de kleur naar keuze. Ik vond nog een restje witte verf van onze dressing, dus perfect om te gebruiken voor dit project.
  • Enkel nog de palen aan elkaar sjorren en het kledingrek is klaar !

Voor het sjorren heb ik de hulp ingeroepen van de man des huizes.
Ik was wel weer iets te snel en overenthousiast, dat ik geen rekening had gehouden met de onderkant van het kledingrek. Hiervoor ga ik nog 2 houten stokken zoeken/halen voor extra versteviging zodat het zeker niet omvalt. Al hebben we redelijk gesjord, aangezien het rek nog steeds recht staat.

 

Dit rek is vrij robuust dus deze gaat dienen voor buiten. Aangezien ik er graag zo een in onze slaapkamer wil (die we net helemaal opgeknapt hebben), ga ik er nog een maken, maar met een fijnere tak en fijne palen. Zou helemaal perfect in het thema van onze kamer passen!

Liefs,
Lynn x

2 thoughts on “DIY : Kledingrek

Geef een reactie

