Een foute ” maat ”

 

Ik was onlangs een lijstje aan het maken voor het stoffenspektakel. En aangezien de winter voor de deur staat zag ik in de lmv van 2013/2014 winter de woudbroek staan. Dus op zoek naar floer…Nergens maar dan ook nergens floer te bespeuren op heel het stoffenspektakel. Maar als ik iets in mijn hoofd heb….moet ik het ook gelijk hebben. En bij de plaatselijke stoffenwinkel was het prijs.

Nog een slechte eigenschap van mezelf… Ik begin ook gelijk het patroon te tekenen zonder mijn man eerst op te meten. Ik gokte op maat M dus met volle moed ging ik de stof knippen… met als gevolg toen de broek gedeeltelijk in elkaar zat en ik vroeg om even te passen kon er dus nog een tweede man bij in de broek.
Dan zakt de moed toch ook even in u schoenen. De eerste bladzijde van elke naaiboek.. Hoe opmeten? Vergeet ik nu nooit meer….
Maar voor alles is er een oplossing.
Je neemt gewoon de man van 1 van je kudrado vriendinnen die wel de juiste maten heeft en de broek zit als gegoten veel makkelijker dan heel de broek aan te passen aan je eigen man.

 

 

_mg_7245

 

Ik heb enkel de broekspijpen moeten versmallen. Dit door een goedzittende broek boven op de gemaakte broek te leggen. En zo aan te duiden hoeveel centimeters er langs beide broekspijpen eraf mochten.

 

Patroon: Woudbroek lmv winter 2013/2014
Stof: pp-textiel.be/default.aspx

Groetjes Kim

Geef een reactie

