Zo volgen er nog….

Nooit gedacht dat het ging lukken….van een bestaand kleedje een patroon maken en er nog voor zorgen dat het nieuwe kleedje past.
Iedereen heeft zo wel een gekocht kledingstuk waarvan je denkt dat kan ik zelf ook wel maken maar voor die prijs was het toch snel gekocht.

Dus was ik van plan om het kleed zonder het uit elkaar te halen over te tekenen. Na het goed op te strijken heb ik het voorpand dubbel gelegd en mijn patroonpapier {puinzakken van de action} er bovenop gelegd. Nadien heb ik hetzelfde gedaan met het achterpand.. en klaar was het. Ik moet toegeven echt een moeilijk model is het niet.

Ik heb de hals en de armsgaten afgewerkt met biais lint omdat het viscose stof is en voor mezelf ging dit wat vlotter dan om te zoomen.
Rond mijn middel heb ik gekozen voor een touwtje om het geheel wat te breken.

IMG-20170413-WA0006

IMG-20170413-WA0003

Stof: stoffenkoning.nl

Groetjes Kim

Geef een reactie

